21 februari, 2011

LINNARP PÅ PLATS.

Som jag har väntat, äntligen kom dagen då vitrinskåpet Linnarp kom på plats i vårt vardagsrum! I samband med det målades även väggen bakom vit, den bruna fondväggen med fåglar är nu ett minne blott, tänk vad färg kan förändra ett rum.


Det var inte helt smärtfritt att få skåpet på plats. För er som såg Solsidan i söndags så gick vår montering lite i samma "stil" dvs med fler besök på varuhuset IKEA. När S insåg att det inte var något fabriksfel på våra delar, åkte vi hem igen och nu står det här till slut  :) 

 

Jag har bytt ut standardknopparna till ett par vita i poslin från House Doctor. Det bryter av finare mot det svarta skåpet.


Bredvid Linnarp står kompisen Lamino, båda möblerna enkla och rena -  de passar bra ihop! Längst ned i skåpet står en trådkorg från Granit, en nyhet i deras sortiment.

Om jag känner mig själv rätt kommer det här skåpet få växla innehåll med jämna mellanrum. Här kommer lite bilder på vad det innehåller just nu;


På det här hyllplanet står dotter A's ståltrådskonst i form av en stol och ett bord. Tänk att hon är helt rätt i tiden om man tittar på Tine K Home's interiörbild på s.29 i nya katalogen!


Designböcker och trälådor, dessa från IKEA. Det säljs liknande på House Doctor men för en mycket större peng, så dessa är ett fynd på IKEA just nu.


Här står det glasburkar med ljus i som jag namngett med dymotext, dessa burkar har fyllts på flitigt denna mörka vinter.

Det var några bilder, få se nu hur länge det dröjer tills jag möblerar om i skåpet igen!

2 kommentarer:

  1. Mmm, jag gillart! När vi flyttar tror jag bestämt att Linnarp ska få flytta in med oss!

    Tack snälla du för din kommentar. Jag blev så glad!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev och jag skulle helt säkert också tro att det är något fabrikationsfel vid montering :-).
    Är på väg att köpa ett vitrinskåp och det här är fint.

    Må så gott.//Lissen

    SvaraRadera