23 april, 2011

PÅSKGODIS.

Ibland när barnen leker och maken stökar med sitt, då smyger sig mamman undan med en kopp kaffe och hennes alldeles egna undangömda påskgodis; marsipanägg från Anthon Bergs. Mamman njuter.


Kaffe i ugglekopp med ägg i pastell. En liten skön paus med livets goda!

Oj, oj oj vilken fantastiskt påskväder vi fick! Här hemma hörs det många glada skratt i trädgården från småfolket. Om några timmar får vi hit goda vänner på grillkväll. Har precis gömt godisägg lite här och var för kommande äggjakt för de små. Önskar alla en fin påskafton!

3 kommentarer:

  1. Fina koppar du har!

    HA HA jag smyger också undan ibland med min kaffekopp.

    Denna påsk är dock lite annorlunda för mannen är och bygger så jag är gräsänka som det heter av någon anledning. Jag målar pallkragar som snart ska ner i marken och fyllas med jord. Sen ska det odlas grönsaker.

    SvaraRadera
  2. Och jag smyger undan påskmatlagningen en ministund ;) Jag käkar också sådana ägg - grav tantvarning på det... Ha en hejdundrande fin påskafton!

    SvaraRadera
  3. Jätte fin bild! Och alla brhöver vi en lugn stund emellanåt..
    Trevlig Påsk :)
    MALIN

    SvaraRadera