17 maj, 2011

EN KÄR PRYL.

Jag har tänkt så att det knakat. Vad är min käraste pryl här hemma? Det är nämligen temat i Fabriken idag. Skulle vilja lyfta något som är personligt eller något gammalt med historia. Men tillslut så bestämde jag mig - just nu är nog min kärast pryl en klocka! Kan man kalla det en pryl? Den är ganska så stor...


Vår big flip clock var en sak som jag länge, länge haft på min önskelista. Något som jag tyckt om i flera år och fortfarande trånat efter. När jag sedan fick den i present förra året blev jag såååå glad! Varje morgon när jag kommer ner till köket tittar jag på väggen och ler. - Titta den har flippat datum idag också! Ett litet flipp. En kär pryl. Konstigt att man kan bli så glad över en klocka. :)

Är du nyfiken på vad andra har för kär pryl? Då rekommenderar jag ett besök till Fabriken idag!

10 kommentarer:

  1. Har sett den förut och tyckt att den är riktigt fin, men aldrig tänkt på att den flippar datumen. Kan tänka mig att det är roligt :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja det förstår jag att den snyggingen är en kär pryl, vart kan man få tag på en sån?

    Ha en fin dag,
    Catta

    SvaraRadera
  3. "Inget konstigt AAAAALS" som Malena Ernman sa på Melodifestivalen för 3 år sedan tror jag.

    Den klockan står på min önskelista, men jag får nöja mig med att se på din så länge ;)

    SvaraRadera
  4. Den där klockan är ju så cool! Påminner mig om skärmsläckaren som många har om man kollar på t.ex. Styleroom (men som jag hade FÖRST AV ALLA... tihii..) - men också om en "budgetvariant" i form av väggkalender som jag knåpat ihop av två blädderblock med vita datum mot svart botten, från Lagerhaus.

    Stilrent och snyggt :) Ha en fin dag //Petronella

    SvaraRadera
  5. Kul kär pryl!
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  6. Så väldigt fin och jag förstår att det är en kär pryl.

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  7. Very nice! Bra val av pryl.
    Gambas = tigerräka (fast kanske aningen större) det vet väl alla?!? :)
    Köpte mer fiberlakrits idag, morr för nytt beroende... Kram

    SvaraRadera
  8. Hej du.

    Vad kul att du slog till på ett " Lite kalabalik"..
    Och kullor dig som har en så humlans snygg klocka på väggen. Vill också...

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  9. Har inte hunnit titta på alla kära grejer än, så jag passar på nu när jag ändå söndagsbildssurfar (jaha, där bildade jag nog ett nytt ord - igen:)

    Här har du en tidsoptimist ut i minsta fingerspets, så allt som kan få tiden att gå långsammare, helst stanna helt, gillar jag. Din klocka verkar ha många funktioner...

    Fin och praktisk ser den i alla fall ut!
    /helena

    SvaraRadera