19 september, 2011

INSAMLING AV MATERIAL.

Jag har börjat samla på mig bilder, vykort och annat inspirerande material för att tejpa upp ett moodboard-collage här hemma på kontoret. Japp, jag har också fallit pladask för trenden som är på topp just nu, oj vad det washi-tejpas där ute i bloggsfären! Många inspirerande exempel finns det som t.ex här, här, här eller här.


Ett bidrag till kommande moodboard; vykort med Illustration av Lisa Bengtsson. Även citatet på tändsticksasken är hennes.


Och snart kommer Fabriken att kicka igång efter sommaruppehållet och första temat blir just moodboards! Spännande tänkte jag, nu kommer jag få inspiration till min vägg. Men insåg sedan att jag måste bli klar innan dess för att visa upp mitt bidrag. Hm, dags att börja klura på det. Vilket mood vill jag ge den tomma kontorsväggen? - Återkommer!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med moodskapandet och tejpandet. Kul att fabriken sparkar igång igen , gillar att följa er kreativitet!

    SvaraRadera
  2. JA. Den där Washi-tejpen känns ju så härlig. Har bett min pojkvän köpa med sig från Japan.
    Lycka till med pysslandet! Ser fram emot att se.

    SvaraRadera