14 mars, 2012

ACCENTFÄRG GUL.

Gult är solskensfärgen som associeras med glädje, lycka och energi. Den ger värmande effekt och stimulerar mental aktivitet och ger musklerna energi. Det här är något jag är i stort behov av just nu och därför blir det ett gult inlägg på bloggen idag. Energi.

Bilderna kommer från min gula samling på Pinterest. Riktigt fint med gult som accentfärg, gärna i kombination med trä och vitt.





Visste ni att många lärare har gult som favoritfärg och att det är bevisat att hjärnan utsöndrar mer serotonin när det finns gult i omgivningen?  

Oj, gör den. Nu känner jag mig genast lite piggare, gör ni? :)


Bildkällor från ovan; SlowWood, Print Sun, Vårt nya hem, Tivoli AudioA stylist life

13 kommentarer:

  1. Härligt med gult! Känns som det är vår färg här hemma. Vi har mycket som sprudlar i gul, det finns ingen gladare färg. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, nu orkar jag hålla mig vaken ett tag till :)
    Visst blir man glad av gult! Och såhär års dras man verkligen till den färgen.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Lovely! Kanske jag skulle fylla på med mera gult? Soligt och fint, så glad jag blev!

    SvaraRadera
  4. Oh yes! Måste vara därför jag äter så mycket ostbågar & apelsiner då ... Tack för det svaret!!! :))

    Jag älskar gult just nu.
    Så härligt!

    SvaraRadera
  5. Gul, det är min färg!

    Behöver gult. Det kan räcka med ett stort fat med grapefrukt...det piggar upp!

    Läckra pics

    SvaraRadera
  6. Känner mig också genast mycket piggare:)

    LEVE GULT!

    SvaraRadera
  7. Hörruduru. Såg att du viker krukor av tidningspapper runt en glasburk. Give-it-tome-baby ... hur gör man? :)
    Jag var på väg att köpa den där manicken för flera hundringar, men så klämmer du ur dig att du gör detmed hjälp av en glasburk. Är det svårt?

    Tänkte plantera lite frön här snart som jag sedan ska trycka ner i jorden i stugan. Vore ju greatans. De där små planteringskrukorna. (planterar du hela tidnings-krukan i jorden sedan?

    KRAM!
    u.

    SvaraRadera
  8. Jag instämmer. Gult är inte fult!

    SvaraRadera
  9. Det piggar upp. Det har du så rätt i.

    Trevlig fredag

    SvaraRadera
  10. Det får nog bli några gula detaljer på jobb också! Så man kan hålla sig pigg hela dagen framför datorskärmen.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Yellow is my favorite colour these days!

    SvaraRadera
  12. Är helt glfrälst också just nu, fattar inte vad det är med mig haha... det är ljuvligt härligt! :D

    SvaraRadera
  13. Vilka fantastiska bilder! Jag gillar också gult, det piggar faktiskt upp. Visade några gula detaljer från mitt kök häromdagen.

    Kram Linda

    SvaraRadera