28 mars, 2012

ACCENTFÄRG RÖD.

Ikväll har vi regnrusk här hemma och det är kallt. Brrr. Jag värmer mig och förhoppningsvis er med lite bilder där rött står som accentfärg. 

Rött symboliserar inte bara kärlek, den är också en kraftfull och energifylld färg. Blandar vi även i gult så ökar värmen. Visste ni att om man använder rött i inredningen så gör det oss mer aktiva? Tänk vad lite färg kan sätta igång!



När jag tänker efter så tror jag inte att vi har en enda röd detalj hemma hos oss. Konstigt. Kanske dags att förändra. En liten detalj som en lampa på väggen eller en pläd är riktigt snyggt. Gärna i kombination med vitt, grått eller trä. Hur är det hemma hos er? Något i rött?


Bildkällor; 1,2,3,4,5,6

10 kommentarer:

  1. Läckert! Tycker speciellt mycket om sjuanstolen med pimpade ben. Vi har inte så mycket rött annat än på barnens rum, men visst är det en underbar färg.

    SvaraRadera
  2. Nog har jag rött hemma! Jag får gå runt en dag med kameran och fånga upp alla röda detaljer.

    Det svart- vita och pastelliga verkar jag ha svårt att få till. Men en dag kanske...

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Rött är en av mina favvofärger!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Jag gillar rött hos andra men hos oss? Hmm... jo, det är ju lite rött i brickan Manhattan från Svenskt Tenn så den får stå i källartrappan när den inte används. Och så min mans röda retro vattenkanna, den får bo i tvättstugan. Men nu funderar jag på om jag ska plocka fram dom...:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jo då, hos oss finns det en hel del rött. Jag gillar rött. Får kanske också dokumentera detta, även om man är inställd på lite andra kulörer så här i påsktider!

    SvaraRadera
  6. Neej, vi har inte heller rött här hemma.
    Rött är inte riktigt MIN färg, bara i juletider:)

    SvaraRadera
  7. Snyggt med rött! Hade två röda soffor ett tag tills solen tog dem, loved them!

    SvaraRadera
  8. Riktigt fina bilder, men tyvärr är rött en sådan färg som jag sällan går igång på. Det finns nog ingenting i vår inredning i rött. Möjligtvis en tavla, men that's it!

    Mood. Jag är skeptiskt. Fantastiska restauranger/koncept, men utbudet av butiker... Ska bli kul att höra vad du tycker.

    Köp klockan - det är du värd!

    SvaraRadera
  9. Är sugen på FILTEN.
    Riktigt fin. Men i rött - vet i sjutton va?!

    Har en cinema-röd-lampskärm ... Och en spiderman, en gammelsmurf, en bobbycar & ja en skog av flugsvampar i barnens rum :)
    Så RÖDA är vi ...

    SvaraRadera
  10. In my house i have red and black pillows on the couch and red bathroom towels - but that's only because my boyfriend picked it out!

    other than that i dont have anything else in red

    SvaraRadera