31 mars, 2012

PÅSK I FÄRG.

Påsken hos oss burkar oftast gå i naturella toner. Fjädrar och ris i brunt och äggen i vitt. Den här påsken tänkte jag ändra på det, till minifolkets stora glädje!

Det kommer kanske inte bli en gigantisk färgchock utan mer lite färgklickar på utvalda platser i huset. Jag tänker mig accenter i rosa, gult och pastell. Vem vet hur det här kommer sluta? ;)




Inspirationen kom från omslaget på senaste numret av ELLE mat & vin men även från färgskalan på Anthon Bergs påse med marsipanägg. Ingen påsk utan dessa ägg! Det är vi fler som tycker

Jag kunde inte hålla mig och åt en när dessa bilder togs. Eller. Okej. Jag ska vara ärlig, tre stycken blev det. Det här är bara början på en kommande påsk(godis)vecka!

7 kommentarer:

  1. Färgglatt ska d vara till påsk ; )

    SvaraRadera
  2. Färgglatt ska d vara till påsk ; )

    SvaraRadera
  3. Märkligt att marsipan numera smakar gott i munnen. Skräcken som barn var ja att få en Anthon Bergare i påskägget!

    SvaraRadera
  4. Påsk är färg för mig. Tveklöst! Så härliga bilder.

    Rosa och gult, kommer alltid vara en favvo. Nu även på naglar ;)

    Jag är ju en riktig lipsill och det gör inte saken bättre att Mannerström är så känslig. Fick ta en resorb när programmet var slut...

    SvaraRadera
  5. Rosa och gult är världens lyx. Så ljuvligt fint!

    SvaraRadera
  6. Älskar färger! I kombination. Gärna.

    Och fiskkakorna & gurksalladen - sjuuuukt goda!!!!!
    Kram från en som är matt från Ikea-besök och ett par bubbel :))

    SvaraRadera
  7. Du ser det blev ju super!
    Rosa & Gult färger att bli glad av:)

    SvaraRadera