11 mars, 2012

FÄRGSKIFTE.

Jag tror jag nämner det ofta. Hur färgerna skiftar i vårt hem utifrån årstiderna och nu börjar huset "ömsa" färg igen. Det är detaljerna som gör det och accentfärgerna går just nu i rosa, gult och pastell. Så härligt efter vintermånaderna att få pigga upp med lite färgklickar!


På soffbordet; helgens blommor i form av rosa Anemoner. 
I bakgrunden skymtar rosa kudde från H&M Home


De vita ljusen på bordet har bytts ut mot pastell. Dessa i mint kommer från House Doctor. Träfatet är inköpt på Granit och skål med flingsalt, Tine K.


På hallgolvet står A's nyinköpta Converse. 
Årets färg blev gul. Hon älskar dem!


Tänk att vi går mot vår nu. Jag kan knappt förstå att termometern ska ligga på strax över 10 grader under veckan. Ljuvligt. Här hemma har vi monterat ihop studsmattan idag, vårtecken om något för minifolket!

16 kommentarer:

  1. Härliga färger. Jag håller med om att hemmet skiftar lite i färg till våren och gula Converse känns ju som ett måste!

    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Gula converse - helrätt! Vågar jag lämna trygga vitt??Tveksamt... ;)

    SvaraRadera
  3. Beautiful pics! Have a nice evening!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid kul att kunna ändra lite, men jag är nog lite dålig på att färgförändra ofta. Kanske lite för snål :)
    Converse ska va kul, annars kan det va!
    Ha en fin kväll!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Gula Converse, helt underbart! Själv kör jag knallrosa. Stenhårt. Men ett par gula också hade inte suttit fel.

    SvaraRadera
  6. Men vad jag gillar de gula conversen! Letade i USA men då fanns inte den färgen ...
    Och dina bilder är ljuvliga.
    Rosa! Mmmmmmm!

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara blomster! Det är härligt med färg och att våren är i antågande! Här har det cyklats idag, ett säkert vårtecken!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga färger! Och mintgröna ljusen måste jag nog också köpa tror jag minsann!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  9. Underbara färger och de GULA conversen SNYGGT!

    SvaraRadera
  10. Oj oj oj, fint du har det här med vackra foton. Tror vi gillar lika ;)

    Blev glad för att du hittade till mig, så jag hittade till dig!

    Lotta

    SvaraRadera
  11. Oj vilka fina gula converse, de var coola.

    Studsmatta redan tänker jag som kallt räknar med att det kommer mer snö :-)

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  12. Hej! <3 Jag tycker att du har en fantastisk blogg!! Det har jag berättad till mina egna läsare här:
    http://ekojohanna.blogspot.com/2012/03/kivat-nice-ones.html
    Ha en trevlig vecka! <3

    SvaraRadera
  13. Vackra foton och vackra färger, kram

    SvaraRadera
  14. Jag förstår precis vad du menar! Bara under helgen kom det in både cerisa ljuslyktor och tyrkost maffiga blockljus. Så är det, nu är det vår :D kram

    SvaraRadera
  15. Hej!

    Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du spännande brittiska märken.

    Vänliga Hälsningar,
    Miss Alicia

    SvaraRadera
  16. VAR VAR VAR någonstans har hon köpt dem?
    Jag vill också ha gula!!!

    SvaraRadera