25 mars, 2012

MERA RANDIGT.

Det blev ett randigt sugrörstema den här helgen. Våra smoothies till frukosten kändes mycket lyxigare när de var pimpade med nya randiga sugrör. Dessa i vitt och rosa finns på Lagerhaus som även har fina svartvita. Minifolket och mamman gillar, maken är lite mer tveksam men lever efter mottot "Happy wife - happy life" ;)


Smoothie, randiga sugrör och morgontidningen 
= bra start på söndagen.


Idag tänker jag trotsa vädret (det blåser mycket i Enskede) och ge mig an våra äppelträd i trädgården. Önskar alla en riktigt fin söndag, ute som inne!

På med trädgårdshandskarna...

5 kommentarer:

  1. Det är ju riktigt fint med randiga sugrör. Och nostalgiskt, jag tänker på glassbaren där vi brukade köpa milkshakes på glada 80-talet. Har också de rosa från Lagerhaus. Men tycker det är lite sådär att ha papper i munnen så de står mest och är fina...
    Lycka till med äppelträden i blåsten! Kram.

    SvaraRadera
  2. Oj så fina de är! Gillar ditt uttryck happy wife-happy life. Det är nog vårt motto härhemma. Kram i solen!

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt fint och gott ut, kram

    SvaraRadera
  4. På måndag slår jag till. Jag har tittat på dessa men bara stressat förbi den hysteriska Lagerhaus på vägen hem. (undra just vem det är som är hysterisk!?)
    Sugerrören är hur som helst ljuvliga, likaså "happy wife, happy life" - bästa idag. Det ska jag använda mycket. Funkar ju i massvis av sammanhang ;)

    SvaraRadera
  5. Haha, "happy wife-happy life", den snor jag rakt av! Det ska gälla i vårt hus också framöver! :-)

    SvaraRadera