04 mars, 2012

NU BÖRJAR DET.

Varje gång jag går förbi rabatten vid vår entré så ler jag. Ur jorden har det kommit upp mängder med dessa vackra snödroppar. Det är verkligen ett tecken på att vår- och trädgårdssäsong har börjat. Tjo ho!

Men jag vet också att det är en osäker månad. Det kan slå till igen och börja snöa, men just idag är jag glad...


Grönt, vitt och brunt - vackra färger i rabatten.

Ett annat vårtecken är alla grannar som klättrar runt uppe i äppelträden. Det gör mig dock lite stressad, för jag borde också klippa dem...men det tar vi en annan helg. :)

PS. Och maken har åkt klart Vasaloppet med en rekordtid på 5:12 - hurra för honom!

9 kommentarer:

  1. Känner igen trädklippningshetsen från vårt kvarter ;-) Skynda långsamt!

    SvaraRadera
  2. Precis så brukar vi också känna när vi ser oss omkring, men vi har lite tur eftersom våra närmaste grannar är oerhört avslappnade och utan arborist-ambitioner...:-)
    Jag trotsar risken för snö och har ställt fram rottingstolarna i dag!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är bara att njuta medan man kan, hur vädret blir sedan, vet man inte.

    Ha en fin vecka och vi hoppas väl på lite sol. // Lissen

    SvaraRadera
  4. Snödroppar är ju vårtecknet nr 1! Så himla härligt när de ploppar upp :-)

    SvaraRadera
  5. Strålande tid för maken - gratulera;)

    SvaraRadera
  6. Jag är superimpad, vilken tid! Ser du honom alls, eller tränar han jämt?? :)
    Måste köpa fler snödroppar. Vill ha en tuva fyllda...
    Ha en fin vecka!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  7. Härliga snödroppar med ljuvlig föraning & doft av vår!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Japp, check på stressad över allt klättrande i äppleträden. Redan? Verkligen?

    Bra jobbat mannen. Tappra skidåkare. Jag är ändå på din sida. Hellre sovmorgon, latte och app. Men någon gång kanske...

    SvaraRadera
  9. Men GUD vilken lycka att se dessa små sakta vakna till liv igen. Här uppe i Norr är det lääänge kvar tills an törs plantera någonting i jorden och det går mulna vädret idag gör inte saken bättre. Men men var sak har sin tid så det finns inte så mycket mer att hänga med :) Fin HELG!
    Kram Jenny

    SvaraRadera