05 mars, 2012

NYA FINHYLLAN.

Jag hade en sådan tur att gå och vinna en stringhylla via Trendenser för några veckor sedan. Den fick ligga i förpackningen ett tag, tills vi bestämde oss för var den skulle sitta. Det är inte ofta man har en hylla utan någon planerad funktion. Det har varit en härlig karamell att suga på.


Klassisk hylla och ett klassiskt A a la Arne Jacobsen.


Vi skulle kunna fylla hyllan med pocketböcker som den är tänkt för. Men nix. Nu har jag bestämt att det här ska bli min fin-hylla. Min. Fina. Hylla. Idag står här Design letters muggen med typografiskt A ritat av Arne Jacobsen. Kartongen med hela alfabetet får också stoltsera bredvid. Passar perfekt med fina bokstäver i hyllan!

Tänk att typografi som denna kan vara så tidlös och vacker. Är sugen på att köpa en mugg till alla i familjen. Om vi ställer våra initialer bredvid varandra så bilder vi ordet S-A-G-A. Fint så det förslår.

13 kommentarer:

  1. Vilken lyx att få ha en helt egen hylla att fylla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååååååh!
    De där bokstavskopparna.


    Och en egen hylla!
    Vilken lycka.
    För dig.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blir hörrdu annixen! Grattis än en gång till vinsten. Jag har en rosa i vårt kök, den har jag fyllt med bara finheter. Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Åh så snyggt, både hylla och mugg! Klart det ska vara din finhylla!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Eller GASA, rätt bra att kunna ta till den om det blåser på. Kom igen nu familjen, gasa! Fint som tusan. Helt rätt val att göra den till snygg-hylla! Kram

    SvaraRadera
  6. Vad underbart med en e g e n snygghylla !
    Vilken fin kombo av bokstäver ni blir. Vi är ju familjen SKAM med en liten E-jolle efter ;-)

    SvaraRadera
  7. Åh vilken lycka, STORT GRATTIS till vinsten.

    S A G A - det måste du ju ha så fint, muggarna är ju
    dessutom väldigt goda att dricka ur eller hur!

    SvaraRadera
  8. Bra att du paxat finhyllan. För att få ställa dina finfina saker på. Fint så fint. :)

    SvaraRadera
  9. Snyggt!
    Gillar också de muggarna.. men nu har jag bannemej fullt i mina skåp..! ;)

    //Marie

    SvaraRadera
  10. Oj nu var det ett tag sen jag var här. Vad fint allt är...Helt ljuvligt! :D Fantastiskt och sagolikt inlägg också... blir smittad ut i fingertopparna!
    Vi ses igen! :D

    SvaraRadera
  11. Hos oss blir det M - M - M - S. Inte så kul. Men billigt. Om jag nöjer mig med M och S. :-D

    Finfin hylla. Låter perfekt med en fin-hylla.

    SvaraRadera