24 mars, 2012

RANDIGA SUGRÖR.

Jag har fått 'hang ups' på sugrör. Inte alla typer av sugrör utan de randiga i papper. Det känns som att de dyker upp lite överallt just nu men främst i stylade matbilder (det finns några i min inspirationsfolder Eat and Drink på Pinterest). Randiga sugrör kommer få pryda många av våra smoothies samt drink- och saftglas i sommar.


fick pimpa kvällens smarriga drinkar.



I kväll drack vi Caipirinha när vi stod och grillade på altan. Maken rynkade lite på ögonbrynen och undrade vad det var för glas jag serverade dem i. - Det här är glasburkar som jag sparat på, just för att servera drinkar och dessert i, svarade jag. - De randiga sugrören då är de också nya? - Jepp, och de får du börja vänja dig vid svarade jag med ett litet leende. För nu har vi några på lager...


7 kommentarer:

  1. Visst är de fina. Vi har mintgröna randisar här hemma - dock ej invigda ännu :) Fin kväll!

    SvaraRadera
  2. det var alltså hemma hos dig man skulle ha varit ikväll ... :)

    SvaraRadera
  3. Åh, snyggt. De där måste jag spana in. Och Caipirinha - det är ju så gott!

    Ha en fin kväll!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Det har jag också tänkt införskaffa till sommaren! Såg fina hos Leila bl a. det blir nog lite olika färger här :-)

    SvaraRadera
  5. Haha...de där har jag precis beställt, tänkte precis
    som du att använda dem nu i sommar så söta.

    Drink & Grillning = Nice

    SvaraRadera
  6. Kreativt och supersnyggt !

    SvaraRadera