18 mars, 2013

NYA XPERIA Z.

Jag har fått förmånen att testa Sony's nya telefon Xperia Z under en tid och nu tänkte jag att jag skulle ge er ett utlåtande om denna telefon. Ni kanske går i köptankar kring en ny?

Det här omdömet kommer från en "telefon-dummy" men ändå en "dummy" som har en del krav kring sitt telefonanvändande!


Skärmen och kameran på Xperia Z är de två största plussen! Kameran har samma teknik som Sonys övriga kameror och ger därför mycket skarpa foton och filmer (oavsett ljus). Sedan har vi färgåtergivningen. Fantastisk. 

Det andra plusset (för en fumlig person som mig) är att den är vattentät. Den håller i trettio(!) minuter under vattenytan. Phju. Vilken räddning.

Nu är jag lite svårflörtad vad gäller telefoner i och med att jag älskar min iPhone, men Xperian ger den en ganska tuff konkurrens, främst för kameran! Hade det varit en person som är mer expert på området, skulle de nog skriva mer om 1080 punkters progressiv bildgenerering och BRAVIA tv-teknik. Men jag stannar vid fantastisk kamera. Otrolig skärm!

4 kommentarer:

  1. Och inte att förglömma - den är rätt snygg också! Haha! Kul att få testa på nya prylar, men håller med dig om att det kommer bli svårt att släppa taget om iphonen! /Hanna

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt säker på att jag vill läsa om nått som har fördelar framför iPhonen ;)

    SvaraRadera
  3. Min man har som sagt den här och jag är imponerad (!!!) av skärmen och kameran. Imponerad! Fantastiska färger.

    Det som däremot är mindre imponerande är att jag inte sovit en blund i natt.... jag kan inte sluta tänka på alla de ensamma bananerna!! :))

    SvaraRadera
  4. I just want to say hi to you
    and your beautiful blog and photos
    you made.
    beautiful inspiration!
    nice photo with pink details!
    have a nice day
    annie

    SvaraRadera