16 maj, 2013

PÅ KÖKSBORDET.

På vårt köksbord står alltid någon form av blommor och grönt. Det brukar vara allt ifrån inplockade kvistar från naturen, en massa kryddor till helgens inköpta blommor. Det behöver inte vara så avancerat, bara det adderar någon fin färg eller bara grönt!


Just nu är det tre "kvistar" rabarber som får agera blommor. Nästa vecka är det kanske något dyrare från blomsterbutiken. Fast det tror jag kommer dröja nu när det snart går att plocka in blommor från trädgården. Rabarbern var först in. Welcome!


Olivoljor och havssalt är också detaljer som brukar stå framme. Dekoration och praktiskt i ett kan man säga. Jag gillar det enkla på borden.

Dekorationerna byts ut ofta. Nästan dagligen på just det här bordet och då pratar vi inte bara om tallrikar, läxböcker och glas :)


Innan jag avslutar detta inlägg måste jag bekänna att de här bilderna INTE är tagna från vårt köksbord. Det är det vita bordet i vardagsrummet som fått "hoppa in". Vi har ett stort ekbord i köket som jag vill göra om till vitt. Jag gillar själva bordet för det rymmer tio personer (med iläggskivor minst fjorton) men jag gillar inte träfärgen. Längre. 

Nu när jag har bilder på hur fint det blir med ett vitt bord kanske det är lättare att sälja in idén till maken. Önska mig lycka till. Nu kör jag!


Dessa bilder är mitt bidrag till Fabrikens torsdagstema; på köksbodet (hrm, jag vet att jag fuskar), för mer inspiration kring detta rekommenderar jag ett besök. Undrar om det är många vita bord...

10 kommentarer:

  1. Jag tror minsann att du och jag borde byta köksbord. Eller i alla fall det som står på. Du får mina jordgubbar och jag får dina rabarber. Har varit så sjukt sugen på rabarber i flera dagar nu. :)

    Håller alla tummar och tår här för projekt: övertala maken att ni ska ha ett vit bord!!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig lycka till :-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Och lycka till med övertalningen ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Längtar tills rabarbern här hemma går att skörda och tillaga.

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder och fin inspiration som alltid! Vi tycks gå i samma tankar gällande köksbordet; mitt gamla i björk är så gult o trist men jag gillar modellen. Ommålning hägrar men känns som ett stort projekt! Håller tummarna att du får med maken på idén så kanske jag kan få tips också sedan :-)
    Ha en skön helg!
    Madeleine

    SvaraRadera
  6. Brukar också ta in rabarber och ställa i vas, så fint! Men mina har knappt börjat att växa. Kanske måste ge dem lite kärlek o koskit ;)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Fina bilder. Har också ett ekbord i köket som jag vill måla men vi tycker lite olika där jag och mannen ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Just det, förra året lovade du mig rabarbet-skott.. är det försent nu? står erbjudandet kvar?

    Och det där om fusken får vi prata vidare om. Jag har skickat in en anmälan till styrelsen och inväntar nu besked. Tänk själv hur förödande det skulle bli om alla tog sig dessa friheter. Nä, minsann, jag tror vi måste vidta kraftfulla åtgärder. Du har väl läst det finstilta.. ?... Detta kan bli kostsam historia.

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder, som alltid :D
    Det där med att ha lite grönt på bordet är ju alltid jättefint. Man kan plocka in lite av årstiderna och njuta av det till frukosten.
    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder på en enkel men väldigt vacker dukning! Kram Anita

    SvaraRadera