27 oktober, 2013

SÖNDAGEN - 27 OKTOBER

Två helger i rad har vi haft stora middagsbjudningar här hemma. När vännerna kommer över ingår det numera en armé med minifolk. Åtta vuxna brukar adderar cirka 10 barn. Huset har varit fullt med stora och små i alla de åldrar. Det är härligt med umgänge - det ger sådan energi!


Söndagarna dagen efter får gå i en aningens långsammare tempo. Finns det något skönare än soffhäng och fika då? Gateau bjuder på de mest underbara kardemummabullarna. Det gäller att vara tidigt ute, på eftermiddagarna brukar de vara slut i vår lilla butik i Enskede.

Denna bild, tagen hemma hos oss av Karin Foberg, blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild.

8 kommentarer:

  1. Men tjena så goda de där bullarna ser ut då!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar de där kopparna och skederna. Så roliga! :)

    SvaraRadera
  3. Är hon troslös där under skeden?! Sånt jag funderar på en söndag.
    Lyllo dig med Gateau så nära. Jag får i alla fall möjlighet att köpa deras bröd på MIN ICA, inte dumt det heller. Har blivit min storshoppinglyx. För storshopping måste kompletteras med gnutta lyx. 1-1=0 du vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles troslös! Bäst att skyla med skeden, eller fylla på koppen! :)

      Radera
  4. Den brickan har jag också, en favorit! Ha en fortsatt skön söndag =)

    SvaraRadera
  5. Snygg kopp hörrdu..! Och gissa om kardemummabullen förföljer min näthinna nu. Den ser himmelsk ut.

    SvaraRadera
  6. Älskar koppen. Och sättet ni 'firar' helg. Och sedan söndagens lugn med en så där god bulle ... mmm ...

    SvaraRadera
  7. Den där bullen såg hur god ut som helst! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera